W 1997 roku na rynku debiutowała Toyota Prius. Od tego czasu globalna sprzedaż zelektryfikowanych samochodów japońskiej marki przekroczyła już 30,2 mln pojazdów. Toyota jako jedyna na świecie rozwija wszystkie technologie nisko- i bezemisyjnych napędów, dostosowując ofertę do warunków i potrzeb na poszczególnych rynkach.
Toyota to lider elektryfikacji w motoryzacji. Dział rozwoju tego typu pojazdów utworzyła już w 1992 roku, a 4 lata później zaprezentowała światu swoje prototypy – hybrydę, auto elektryczne oraz pojazd z napędem na ogniwa paliwowe na wodór. Z czasem wszystkie te napędy trafiły do seryjnej produkcji. Prawdziwym przełomem dla koncernu okazał się debiut hybrydowego Priusa w 1997 roku. Model ten stał się synonimem niezawodnego i oszczędnego samochodu na lata.
Swoje doświadczenia w produkcji hybryd Toyota bardzo szybko wykorzystała do rozszerzenia gamy oferowanych napędów o wydajne hybrydy typu plug-in, samochody elektryczne na baterie oraz samochody elektryczne zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi. Ofertę zaczęto dostosowywać do potrzeb i preferencji klientów w poszczególnych regionach.
Strategia ta stała się podstawą sukcesu marki. Od debiutu Priusa w 1997 roku do sierpnia 2025 roku Toyota sprzedała na całym świecie ponad 30,2 mln samochodów ze zelektryfikowanymi napędami, a co szósty pojazd został kupiony przez klientów w Europie (ponad 6 mln aut). Spośród oferowanych przez Toyotę napędów największy udział miały hybrydy – klienci kupili już ponad 28 mln takich aut.