Najpopularniejsze modele Toyoty w Polsce
W Polsce największą popularnością cieszyła się Toyota Yaris. Model ten wybrało 14556 klientów marki (o 11,9% więcej niż rok wcześniej). Drugie miejsce ze 12355 sprzedanymi egzemplarzami zajął kompaktowy Auris (o 15% więcej niż w roku 2017). Na trzecim miejscu znalazła się Corolla – w ubiegłym roku salony opuściło 7693 tych kompaktowych sedanów.

Modele z największym wzrostem sprzedaży
W gamie Toyoty liderem pod względem wzrostu sprzedaży jest osobowy van PROACE Verso. Sprzedaż tego modelu skoczyła aż o 127%. Kolejne miejsca w tym rankingu zajmują Land Cruiser (+32,9%, 424 egzemplarze) i AYGO (+32,5%, 4362 egzemplarze).
Hybryd Toyoty z kolejnym rekordem
Od 2010 roku, a więc od chwili pojawienia się w ofercie polskich salonów Priusa 3. generacji oraz hybrydowego Aurisa, sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce ciągle rośnie. Dziś w ofercie Toyoty jest 7 modeli hybrydowych reprezentujących 6 segmentów.
W 2018 roku Toyota sprzedała 16891 samochodów z napędem hybrydowym – o 19% więcej niż rok wcześniej. Udział hybryd w całkowitej sprzedaży Toyoty na polskim rynku wzrósł do 29%. Łącznie w Polsce sprzedano już 48609 aut z napędem hybrydowym.

Hybrydowe hity
Najchętniej kupowanym modelem hybrydowym w Polsce jest Toyota C-HR Hybrid. Roczna sprzedaż tego modelu wyniosła 5341 aut (+24,7%). Wersja benzynowo-elektryczna odpowiada za 71,3% sprzedaży kompaktowego crossovera.
Drugim pod względem popularności autem hybrydowym jest Auris Hybrid (4797 egzemplarzy, +15,5%). Jego udział w sprzedaży Aurisa to 38,8%. Łącznie od 2010 roku na polskie drogi wyjechało prawie 18000 hybrydowych Aurisów.
Na trzecim miejscu uplasował się Yaris Hybrid z wynikiem 3507 aut. Model zyskał w ciągu roku niemal 40%. Hybrydowa odmiana stanowi 31,7% całkowitej sprzedaży Yarisa.
Sprzedaż RAV4 Hybrid wyniosła 3139 aut (+3%). Stanowi to 65,7% wszystkich egzemplarzy tego modelu, kupionych w ubiegłym roku.
