1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Toyota liderem rynku w lutym
07-03-2022

Toyota liderem rynku z wynikiem 6529 rejestracji w lutym

Corolla, RAV4 i Yaris najpopularniejszymi samochodami
Toyota utrzymuje pozycję lidera polskiego rynku samochodowego, a jej udział procentowy w lutym wynosi już 19,6%. Największą popularnością w Polsce cieszą się takie modele, jak Corolla, RAV4 i Yaris. PROACE CITY, PROACE i Hilux – to najchętniej wybierane samochody w swoich segmentach.


W lutym Toyota utrzymała dominującą pozycję na polskim rynku. W tym miesiącu polscy klienci zarejestrowali 6529 samochodów marki, a od początku roku – 12 255 aut. Udział Toyoty w polskim rynku (licząc od początku roku) sięga 19,6% (+1,8 p.p. rok do roku). Toyota utrzymuje pierwsze miejsce w Polsce już od kilkunastu miesięcy, a dobry początek 2022 roku potwierdza jej dobre przygotowanie do radzenia sobie z zawirowaniami na rynku.

Modele Toyoty zajęły też trzy pierwsze miejsca w Top 10 najpopularniejszych samochodów. Są to Corolla, RAV4Yaris. W lutym Corolla zanotowała 1607 rejestracji, RAV4 – 1514, a Yaris – 1358. W styczniu i lutym klienci Toyoty zarejestrowali 3286 Corolli, co odpowiada 5,3% całego rynku, a także 2631 RAV4 i 2292 Yarisów.

Modele Toyoty liderami segmentów

W lutym aż 7 modeli Toyoty dominowały w swoich segmentach. Obok Corolli, Yarisa i RAV4 pierwsze miejsce w segmencie zajęły takie modele, jak Camry (445 aut) oraz wszystkie trzy modele użytkowe –PROACE CITY (468 rejestracji), PROACE (286 rejestracji) i Hilux (139 rejestracji). Drugie miejsca w segmencie zajęły AYGO z rocznika 2021 (142 rejestracje), nowy Yaris Cross (570 rejestracji) i Toyota C-HR (494 rejestracje).

Jeżeli spojrzymy na dane od początku roku, pierwsze miejsca w segmentach zanotowały te same modele osobowe co w lutym – Corolla (29,5% udziału w segmencie), Yaris (29,1% udziału), Camry (766 aut, 19,2% udziału) i RAV4 (23,4% udziału). Yaris Cross był drugi (1161 egz.), podobnie jak Highlander (345 egz.) i AYGO (337 egz.). Toyota C-HR (847 egz.) znalazła się na trzecim miejscu w swoim segmencie.

Modele użytkowe – PROACE CITY, PROACE i Hilux – także zajęły w styczniu i lutym 2022 roku pierwsze miejsca w segmentach, po zarejestrowaniu odpowiednio 825 aut, 528 aut i 235 aut. Niemal połowa (49,7%) pick-upów zarejestrowanych od stycznia to Hiluxy. Udział Toyoty PROACE CITY w segmencie kombivanów wynosi 30,5%, a Toyoty PROACE w segmencie vanów średniej wielkości – 25,5%.

Toyota wiodącą marką flotową

Pojazdy Toyoty cieszą się też największą popularnością wśród firm. Od początku roku polscy przedsiębiorcy zarejestrowali 8385 aut Toyoty. Jest to ponad dwa razy więcej niż marki zajmującej drugie miejsce. Udział Toyoty w rynku flotowym po dwóch miesiącach 2022 roku wynosi 19,5% (+3,8 p.p. rok do roku).

Najchętniej wybieranym samochodem firmowym w Polsce jest Corolla. Model ten ma wyraźną przewagą nad resztą stawki, a jego udział w rynku flotowym sięga 6,5%. W lutym firmy zarejestrowały 1364 Corolle, a od 1 stycznia – 2794. Corolla odpowiada za 30,4% samochodów kompaktowych zarejestrowanych przez firmy w tym roku.

RAV4 zajął drugie miejsce w tym zestawieniu. Do firm trafił on w liczbie 1066 aut w lutym i 1830 aut od początku stycznia. Jego udział w całym rynku flotowym wynosi 4,3%, a w segmencie – 24,5%.

W pierwszej dziesiątce znalazł się także Yaris, który w lutym zanotował 694 rejestracje na firmę (5. miejsce), a od początku roku 1129 rejestracji (również 5. miejsce). Yaris jest liderem swojego segmentu we flotach z udziałem 26,8%.

Pierwsze miejsca w swoich segmentach na rynku flotowym zajęły także AYGO, Camry oraz wszystkie modele użytkowe Toyoty. Camry trafiło do 661 kierowców w firmach, a w lutym zanotowało 390 rejestracji. Firmy zarejestrowały od stycznia 253 AYGO, a w samym lutym 117 egz. tego modelu. Wyczerpująca się pula samochodów z rocznika 2021 nie przeszkodziła zająć AYGO w tym roku 38,3% segmentu. W najbliższych miesiącach model ten zostanie zastąpiony przez nowego crossovera Aygo X.

Udział Toyoty PROACE CITY w segmencie jest na rynku flotowym jeszcze większy niż w ogólnej sprzedaży i wynosi 32,3%. Firmy zarejestrowały w lutym 433 auta tego modelu, a w dwa miesiące – 766 aut.

Pierwsze miejsce w segmencie zajmuje także PROACE z wynikiem 270 samochodów w lutym i 489 aut od początku roku. Model ten odpowiada za 27,3% rejestracji vanów średniej wielkości na rynku flotowym.

Hilux zajął pierwsze miejsce wśród pick-upów po zarejestrowaniu 115 aut w lutym i 192 egz. w ciągu dwóch miesięcy. Liczba ta jest aż o 170% większa niż po dwóch miesiącach 2021 roku i oznacza udział w segmencie na poziomie 48,9%.